نمایش نوار ابزار

در حوزه تبدیل شدن علم به فناوری از دنیا عقب هستیم /باید علوم به خدمت فناوری گرفته شود

دکتر محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری تکنولوژی های پیشرفته ساختمانی ضمن ابراز خوشحالی ازگام برداشتن جهاد دانشگاهی برای راه اندازی این مرکز افزود: مرکز یاد شده در آینده اثرات موثری در حوزه تکنولوژی های نوین صنعت ساختمان دارد.

وی تصریح کرد: علم باید در خدمت رفع نیازهای کشور و جامعه بشری باشد و نباید زندگی علمی افراد تنها صرف نوشتن مقاله شود.
عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه سال اخیر پیگیر تغییر آیین نامه ارتقای هیات علمی دانشگاه ها در مجلس هستیم.
زاهدی با بیان اینکه در حوزه تبدیل شدن علم به فناوری از دنیا عقب هستیم تصریح کرد: باید علوم به خدمت فناوری گرفته شود تا در جریان علم و فناوری دنیا قرار گیریم.
وی ادامه داد: در حوزه جایگاه علمی و تولید مقاله عملکرد خوبی داشته ایم اما نتوانستیم علم را به حوزه فناوری تبدیل کنیم و وارد بازار وتجاری سازی شویم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اکنون در مسیر نوآوری فناوری قرار نگیریم برای ۱۰ سال دیگر فاصله ایران از دنیا در زمینه نوآوری و فناوری بیشتر می شود.
زاهدی تصریح کرد: این مرکز به تبیین تکنولوژی های پیشرفته ساخت در دنیا می پردازد و نیاز بازار و جامعه باید از طریق علم و فناوری مرتفع شود.

دیدگاه ها