نمایش نوار ابزار

زاهدی انتقاد کرد: قیمت سازی برخی بنگاه های اقتصادی بازار را ملتهب می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید برخی از بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی قیمت سازی می کنند.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، با اشاره به ضعف دولت در تنظیم بازار کالاهای خوراکی و غیر خوراکی گفت: برداشت بنده از وضعیت بازار این است که دولت برنامه منسجم و کارآمدی برای تنظیم و مدیریت بازار ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد دولت، بیان داشت: دلیل ندارد در بازه زمانی یک هفته ای قیمت خودرو و سایر کالاهای خوراکی که بعضا 100 درصد تولید داخلی هستند افزایش قیمت داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حتی نمی توانند ماکارونی بخرند، اظهار داشت: از دولت انتظار داریم یک برنامه منسجم و عملیاتی در این زمینه ارائه کند و مطمئنا مجلس و قوه قضاییه از آن حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر این نابسامانی های افسارگسیخته بازار مواد خوراکی ادامه یابد مجلس مجبور است از راه دیگری ورود کند که به مصحلت نیست.

قفس های خالی ماکارونی

زاهدی در ادامه، با بیان اینکه گرانی کالاهای تولید داخل پذیرفته شده نیست، گفت: بسیاری از کالاها از جمله ماکارونی با مواد اولیه داخلی تهیه می شود، آرد مواد اولیه و اصلی ماکارونی است که در داخل تولید می شود، تن ماهی کالایی نیست که بخواهیم از خارج وارد کنیم، متاسفانه کالاهایی گران می شود که بیشتر آن تولید داخل است.

این نماینده مجلس در این باره که اشکال کار کجاست، بیان داشت: دولت باید بگوید اشکال کار کجاست و بگوید آیا شبکه توزیع مشکل دارد یا ایراد از نبود نظارت بر بازار است.

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید براینکه دلالان در گرانی بازار اثرگذار هستند، گفت: برخی بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی، با قیمت سازی بر روی کالای تولید بازار را ملتهب می کنند از این رو لازم است که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پای کار بیایند.

دیدگاه ها