نمایش نوار ابزار

پیام نوروزی پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

نماينده مردم كرمان و راوردر پیامی ضمن تبریک آغاز سال جدید به دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ و از تمرکز بر حوزه های هوش مصنوعی،کوانتوم، لیزر و زیست فناوری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی محمد مهدی زاهدی، نماينده مردم كرمان و راور در پیامی ضمن تبریک آغاز سال جدید به دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تمرکز بر حوزه های هوش مصنوعی،کوانتوم، لیزر و زیست فناوری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

در بخشی از این پیام آمده است: سال ۱۴۰۲ ، سال خلق حماسه‌های بزرگ در حوزه های علم و فناوری بود. ارتقا جایگاه علمی کشور در دنیا، پرتاب موفقیت آمیز چندین ماهواره‌، تولید نانو داروهای جدید، تولید نسل جدید سانتریفیوژها، پیشرفت‌ها در تحقیقات سلول‌های بنیادی، توسعه مواد جدید برای تولید سلول‌های خورشیدی و ساخت تاسیسات جدید تشعشعات سنکروترون، توسعه فناوری‌های جدید تصفیه آب و همچنین توسعه فناوری‌های نو برای پاک‌سازی نشت نفت و کشف ذخایر جدید معدنی تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های فرزندان این مرز و بوم در حوزه علم و فناوری است.

مشاهده فیلم و فایل صوتی

 

 

به امید خدا در سال ۱۴۰۳ علاوه بر توسعه تحقیقات و کاربردهای این دستاوردهای حاصل شده بر موضوعات و توسعه فناوری‌های نوظهور مبتنی بر هوش مصنوعی، کوانتوم، لیزر و زیست فناوری تمرکز بیشتری خواهد شد. استان کرمان و دیار کریمان در سال ۱۴۰۲، قصه‌ها و غصه‌های خاص خود را داشت. قصه‌های پیشرفت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله توسعه صنایع فولادی و انتقال آب از خلیج‌ فارس و دریای عمان.

اما غمی که بر دل نشست و فراموش نخواهد شد، قصه پر غصۀ حادثه گلزار شهدای کرمان و پرکشیدن جمعی از هموطنان و هم استانی‌های مظلومم بود، از عادل عزیز تا دخترمعصوم کاپشن صورتی.