نمایش نوار ابزار

زاهدی خطاب به دولتمردان: مردم سیستان در سيل گرفتارند به داد آنان برسيد

زاهدی خطاب به دولتمردان و گروه های امدادی و با توجه به خسارت سيل در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصر قند و محصور شدن ۳۸۷ روستا خواستار همکاری دستگاه‌ها برای کمک به مردم گرفتار براثر سیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی محمد مهدی زاهدی، نماينده مردم كرمان و راور در مورد بارندگی‌های اخير در استان سيستان و بلوچستان گفت: باران راه ۱۳ روستای بالا و پایین دست سد زیردان ساربوک و ۲۳ روستای حاشیه رودخانه کاجو و ۷۴ روستای بخش تلنگ را قطع کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور از مسئولین استان کرمان، هلال احمر و گروه های جهادی و مردم کرمان خواست تا به کمک و یاری مردم سیستان و بلوچستان آیند و نسبت به هموطنان و مردم استان همجوارمان ایفای نقش نمایند.

وي افزود: وخامت جوی و بارندگی سنگین در سیستان و بلوچستان باعث بارش باران و جاری شدن سیلاب ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان را به محاصره خود در آورده است.

نماینده مردم کرمان و راور ضمن اشاره به سيل در شهرستان‌هاي  نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان اضافه كرد: روستاها از چهار روز گذشته در محاصره سیل قرار دارند و هیچ راهی برای امدادرسانی به جز از طریق هوایی وجود ندارد، در سيل گرفتارند به داد آنان برسيد.

وي خاطر نشان كرد: وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستای جنوب سیستان و بلوچستان نامناسب توصیف شده است، به‌طوری که در برخی مناطق، بدلیل نبود راه و شکسته شدن پل‌ها، راه دسترسی به برخی روستاهای این منطقه مسدود شده و سدهای مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده‌اند. کار امدادرسانی به سختی انجام می شود و نیازمند امداد هوایی در این مناطق هستند.

نماينده مردم كرمان و راور عنوان كرد: بر اساس اعلام مسئولان به محض آغاز سیلاب برای امدادرسانی به مردم وارد میدان شدند از مسئولان استان سيستان و بلوچستان و کشور تقاضا كرد ضمن بازدید از مناطق سیل زده، جهت خدمات رسانی بهتر و سریعتر به مردم، امکانات مورد نیاز برای کمک رسانی را به این بخش اختصاص دهند.