نمایش نوار ابزار

از سوی دکتر زاهدی جزئیات طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان اعلام شد

پروفسور زاهدی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شهری کرمان خشک سالی و تأمین آب مورد نیاز بود که با توجه به پیگیری‌های انجام شده موضوع انتقال آب خلیج فارس مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مورد جزئیات طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان و رفسنجان اعلام کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شهری کرمان خشک سالی و تأمین آب مورد نیاز بود که با توجه به پیگیری‌های انجام شده موضوع انتقال آب خلیج فارس مطرح شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بارها در مجلس و دولت پیگیر اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس  به کرمان بوده‌ام و این طرح حاصل ساعت‌ها پیگیری و جلسات با پیگیری‌ها در مجلس است که عملا مشکل بودجه این طرح بر طرف شود.

وی افزود: طرح انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان به میزان 30 میلیون متر مکعب در سال با پیش‌بینی اعتبار بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان آغاز شده و تا کنون 16 کیلومتر لوله گذاری 2 هزار میلیمتر 21 کیلومتر لوله گذاری 1800میلیمتر و 27کیلومتر لوله گذاری 1000 میلیمتری از این پروژه برابر با 45 و نیم درصد از پروژه اجرا شده است.

عملیات انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل 145 کیلومتر خط انتنقال آب، 2 تصفیه خانه و 2 ایستگاه پمپاژ آب است و برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان به سه هزار تومان اعتبار نیازاست که تا کنون بیش از450میلیارد تومان آن تامین شده و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.