نمایش نوار ابزار

تعیین تکلیف سریع اتباع در جلسه شورای اداری استان کرمان

دکتر زاهدی در پیگیری‌های انجام شده در حوزه سامان دهی اتباع بیگانه به رئیس جمهور و وزیر کشور برای ساماندهی اتباع هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان کرمان به ویژه شهر کرمان وجود اتباع بیگانه خصوصا افاغنه بدون مجوز در این شهر است.

وی با اشاره به این موضوع که چندین سال پیگیر موضوع اتباع غیر مجاز است خاطرنشان کرد: مجدانه پیگیر سامان دهی و شناسایی این افراد هستم وجوداین اتباع علاوه بر تاثیر مستقیم بر اشتغال منطقه که گاهی پست‌های حساس کاری را اشغال می‌کنند باعث ناامنی منطقه و همچنین تاثیر مستقیم بر اقتصاد و آموزش در منطقه شده است.

زاهدی افزود: وقتی سفری گذرا به حاشیه شهر می‌کنیم می‌بینیم در بعضی نقاط تعداد اتباع حتی از شهروندان منطقه بیشتر است. رشد حاشیه‌نشینی کاذب که در اثر حضور اتباع است به یکی از معظلات اصلی شهر کرمان تبدیل شده.

پروفسور ضمن اشاره به حضور 30000 دانش آموز در مدارس کرمان گفت: این موضوع باعث کمبود کلاس درس و در کنار تاثیر مخرب فرهنگی حضور اتباع بر دانش آموزان شده است.بنده بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام در سفر اخیر وزیر کشور به کرمان یکی از دغدغه‌های اصلی که مطرح نمودم همین موضوع و ضرورت سامناندهی سریع اتباع بود.