نمایش نوار ابزار

مشق پیشرفت ،دانش و فرهنگ اسلامی در سایه نام بلند شهدای دانش آموز 13 دی کرمان

آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان که در مدت ۴۰ روز ساخته و به اتمام رسیده، انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محمد مهدی زاهدی، روز پنجشنبه 26 بهمن ماه 1402دکتر محمد مهدی زاهدی نماینده مردم شریف کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حميدرضا خان محمدي معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان وجمعی از مسئولان استان، آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان که در مدت ۴۰ روز ساخته و به اتمام رسیده، برگزار شد.
زاهدی ضمن تأکید بر پیگیری چرایی و چگونگی حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان، یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خصوصا شهدای دانش آموز را گرامی داشت.
نماینده مردم شریف کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این موضوع که خون شهدای مظلوم این حادثه می جوشد و تا لحظه انتقام این حادثه خصمانه و ددمنشانه کوتاه نخواهیم آمد افزود: در سایه نام بلند شهدای دانش آموز13دیماه، هزاران دانش آموز مشق ایثار و شهادت خواهند کرد و این از برکت خون این شهدای مظلوم است که نتیجه آن اعتلای پیشرفت ایران اسلامی در سایه فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر ادامه نهضت مدرسه سازی در کرمان از دست اندرکاران این امر خصوصا سازمان نوسازی مدارس و خیرین با اخلاص مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.
در این آیین خان محمدی با اشاره به حرکت ناجوانمردانه دشمنان سفاک گفت: آنان با این رفتار سرعت محو شدن خود را چند برابر کردند و چون نتوانستند در میدان عملی جنگ وارد مبارزه با ما شوند، به همین دلیل این حادثه تلخ را بین زائران شهید سلیمانی رقم زدند.
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این مدرسه با پیشرفت 45 درصد ظرف یک ماه آماده بهره‌برداری شد و این از برکت خون شهدای دانش آموز است؛ هر خشت این مدرسه با توسل به نام شهدا گذاشته شده است، به قول حضرت امام (ره) تا اسلام هست و تا جبهه حق و باطل هست جهاد و مبارزه هم هست.
شایان ذکر است، دبستان 12 کلاسه دخترانه شهدای دانش آموز 13 دی، در زمینی به مساحت 4 هزار و 300 متر مربع با زیربنای هزار و 300 مترمربع با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان از محل طرح تخریب و بازسازی مدارس در خیابان خرمشهر شهر کرمان،بهره‌برداری شد.