نمایش نوار ابزار

تهران میزبان پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی( PUIC) و اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA)

محمدمهدی زاهدی رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA با اشاره به برگزاری اجلاس کمیته فلسطین APA در تهران، گفت: بطور قطع در این اجلاس مباحث مختلفی بررسی خواهد شد که در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف خواهد بود.

محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت ضمن محکومیت حادثه تروریستی گلزارشهدای کرمان و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و با اشاره به برگزاری اجلاس کمیته فلسطین بین المجالس آسیای(APA) در تهران، گفت: ما در 3 اجلاس قبلی که در کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه برگزار شد، با حمایت جمهوری اسلامی ایران مصوب کردیم که کمیته فلسطین زیر مجموعه کمیسیون های بین المجالس آسیایی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: بنابر احترام که به مردم فلسطین داشتیم، قرار شد که مسئولیت این کمیته بر عهده نماینده مردم فلسطین باشد و جمهوری اسلامی ایران نایب رییسی کمیته را برعهده بگیرد و برای اینکه رسمیت جدی به این کمیته داده شود، آغاز فعالیتش از فردا چهارشنبه 20 دی ماه خواهد بود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در همین راستا از کشورهای عضو APA و عضو این کمیته دعوت بعمل آمده که به تهران سفر کنند. در حال حاضر 16 کشور برای حضور اعلام آمادگی کردند تا بتوانیم جلسه کمیته فلسطین را تشکیل دهیم.

زاهدی بیان کرد: بطور قطع در این اجلاس مباحث مختلفی بررسی خواهد شد که در رأس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف خواهد بود البته ضمن محکوم کردن سران و دولتمردان رژیم صهیونیستی خواهان محاکمه آنها بعنوان جنایتکاران جنگی، کسانی آدمکشی کرده و زنان و کودکان را بصورت وحشتناک قتل عام کرده اند، خواهیم بود.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA  یادآور شد: موضوع بازسازی غزه، به رفاه رساندن آوارگان فلسطینی و به اطمینان رساندن آنها جهت زندگی در صلح و آرامش نیز جزء مباحثی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت