نمایش نوار ابزار

مافیای خودروسازی را مقصر فوت ورزشکار نخبه بم می‌دانم

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، بابیان اینکه مافیای خودروسازی را در از دست دادن نخبه ورزشکار بم مقصر می‌دانم، خواستار برخورد جدی با مافیای اقتصادی مخصوصا درحوزه خودرو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی  در نشست علنی  12 دی ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دریاست نبی و گوهرش فاطمه است/موالست علی و همسرش فاطمه است/ با آنکه حسین است، پناهِ دو جهان/ او خود به پناهِ مادرش فاطمه است؛ میلاد بانوی دو عالم حضارت زهرا (س) و نامگذاری شایسته این روز با نام زیبای روز مادر و روز زن را به مسلمانان و هموطنان عزیزم خاصه مادران و زنان میهن عزیز اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امسال چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یاران و همراهان این سردار رشید اسلام است. مردم دیار کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام، آماده میزبانی از هموطنان و عاشقان زیارت مزار شهید سلیمانی و شهدای گلگون کفن کرمان، از اقصی نقاط کشور و جهان هستند.

وی تصریح کرد: بر خود لازم می‌دانم از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش غیور جمهوری اسلامی ایران، نیروی فراجا و تمامی ارگان‌های دولتی، عمومی و بخش خصوصی و گروه‌های جهادی و مردمی و مسئولین گلزار شهدای کرمان که نسبت به تامین شرایط برگزاری مراسم سالگرد و راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی از زائران حاج قاسم اقدام کرده اند، خالصانه تقدیر کنم.

زاهدی خاطرنشان کرد: دی ماه برای مردم استان کرمان پر است از اتفاقات دردناک و دلخراش از زلزله بم تا شهادت سردار سلیمانی و سردار پورجعفری، امسال و این روزها از دست دادن دختر نخبه فوتبالیست تیم ملی و تیم خاتون بم در اثر حادثه رانندگی که دلیل اصلی آن ناایمن بودن خودروی این نخبه ورزشی بود به حوادث غم‌انگیز دی ماه نیز این حادثه اضافه شد.

وی افزود: آسیب از مافیای خودرو در این حادثه رخ داده و حوادث شبیه به آن مشهود است، تا کی نخبه‌ها و مردم کشور باید قربانی یک عده مافیای سودجوی اقتصادی باشند، زمانیکه به گرفتن خودروهای شاسی بلند رانتی اعتراض کردیم دقیقا به همین دلیل بود تا زمانیکه نخبه‌های ما، جوانان ما و مردم ما امکان استفاده از خودروی ایمن ندارند، کارگزاران نظام به باور حقیر، استفاده از رانت برای استفاده از این گونه خودروهای شاسی بلند و به دنبال تامین منافع و رفاه و آسایش شخصی بودن حرام است.

خواستار برخورد جدی با مافیای اقتصادی هستم

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امروز دولت و خودروسازانی که به عرضه این خودورهای بی کیفیت می‌پردازند در از دست دادن این نخبه ورزشکار مقصر می‌دانم و از پیشگاه مردم ایران و بخصوص مردم استان و بم عذرخواهی می‌کنم و در فرصت اندک باقی در این مجلس خواستار برخورد جدی با مافیای اقتصادی مخصوصا درحوزه خودرو هستم.

وی افزود: جلوگیری و کارشکنی در واردات خودرو و انحصار در خودروسازی و شبکه توزیع، خیانت به مردم و آسیب به امنیت ملی است، دستگاه محترم قضا، مردم ایران عاشق وطنشان هستند، مردم ایران به کشور علاقه مندند به پیشرفت کشور علاقه مندند و امیدوارند اما قبول کنیم برخی اتفاقات ناگوار اعتماد عمومی را خدشه دار کرده است، باور کنیم مبارزه با فساد و مفسدین و حامیان سیاسی شان نه تنها موجب افزایش اعتماد عمومی بلکه زمینه ساز مشارکت مردم در تمام عرصه ها از جمله انتخابات خواهد شد، اجازه دهیم مردم طعم شیرین عدالت ومبارزه با فساد را احساس کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بارها اعلام کرده ام، مجدد نیز تاکید می کنم که از هر سرمایه گذاری سالم برای پیشرفت استان کرمان استقبال می کنم و دست سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال و رونق تولید را می بوسم و اعلام می‌دارم در مسیر پیشرفت استان با هیچ فرد و جناحی اختلاف نداشته و نخواهد داشت ولی با صراحت اعلام می کنم که اگر برخی بخواهند به بهانه سرمایه گذاری به چپاول اموال عمومی و بیت المال چنگ بزنند حتما آن را افشا کرده و برای بازپس گیری اموال غارت شده بیت المال تلاش و مبارزه می‌کنم.

وی افزود: 5 دی، سالروز زلزله دلخراش بم است. حادثه غمباری که هزاران نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند و هزاران نفر دیگر در غم از دست دادن بستگان در کنار خانه‌های ویران شده، اما امیدوار به آینده و مقاوم در برابر ناملایمات ایستادند. در همان سال تسهیلاتی برای بازسازی و ساخت منازل مسکونی به مردم با ضمانت دولت اعطا شد اما حجم خسارات و استضعاف مردم به حدی بود که توان بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد. لذا از دولت محترم و بانک مرکزی درخواست می کنم نسبت به بخشش این تسهیلات اقدام کند.

زاهدی بیان کرد: وزیر محترم بهداشت، موضوع کمبود پرستار در استان کرمان و بالاخص در شهر کرمان بسیار بحرانی شده و موجب فشار زیادی به پرستاران گردیده است که تداوم این وضعیت موجب ایجاد لطمات جسمی، روحی و خانوادگی به این عزیزان خواهد شد. لذا مطالبه جدی در خصوص تخصیص ردیف های استخدامی به دانشگاه علوم پزشکی کرمان را داریم و همچنین انتظار است نسبت به پرداخت کارانه، فوق العاده خاص و اضافه کار این قشر والا اقدام مقتضی به عمل آید.

نسبت به ارائه اینترنت با کیفیت و مقرون به صرفه اقدام کنید

وی افزود: وزیر محترم ارتباطات، در حالی که شعار دولت تکالیف قانونی، تاکید بر الکترونیکی و هوشمندسازی و ارائه خدمات برخط و با کیفیت است وضعیت نامطلوب کیفیت اینترنت کم بود که به ناگاه افزایش قیمت تعرفه ها نیز به آن اضافه شد که موجی از نارضایتی به همراه داشته است از جنابعالی مصرانه می‌خواهم نسبت به ارائه اینترنت با کیفیت و مقرون به صرفه اقدام کنید .

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جناب وزیر جهادکشاورزی؛  برقراری تعرفه صددرصدی صادرات پیاز موجب شده که کشاورزان کشور از جمله کشاورزان جنوب استان به سمت ورشکستگی رفته و سرمایه شان نیست و نابود شود، انتظارداریم که تجدیدنظر در تعرفه صادرات پیاز به عمل آید./

پایان پیام