نمایش نوار ابزار

توسعه و پیشرفت استان کرمان خط قرمزم است/ در مسیر توسعه استان با هیچ کس اختلاف نداریم

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در مسیر توسعه استان با هیچ کس اختلاف نداریم، توسعه و پیشرفت استان کرمان را خط قرمز خود دانست.

تقدیر زاهدی از پژوهشگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر  دانشگاه شهید باهنر کرمان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان خط قرمز ماست، گفت: در مسیر پیشرفت استان با هیچکس اختلاف ندارم و از هر سرمایه‌گذاری سالم که منافع آن به مردم و جامعه برسد حمایت می کنیم.

  نماینده مردم کرمان و راور اجرای کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان را نمونه‌ای از همدلی و همراهی جمعی دانست و گفت: در کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان که شخصا از ابتدا پیگیری آن را برعهده داشتم از ظرفیت تمامی افراد فارغ از طیف‌بندی و سلایق سیاسی، استفاده کردیم تا چالشی از استان برطرف شود.

تقدیر زاهدی از پژوهشگران

زاهدی با اشاره به حضور مستمر خود در دانشگاه و در کسوت معلمی و استاد دانشگاهی، گفت: خود را فرزند کرمان می‌دانم و با اینکه پیشنهادهای زیادی برای انتقال و تدریس در دانشگاه‌های تهران داشته‌ام، اما همواره خود را مدیون مردم کرمان دانسته و ترجیح دادم در کرمان بمانم و در دانشگاه‌های همین شهر و استان تدریس و خدمت کنم تا گوشه‌ای از دِین خودم را به مردم استان ادا کنم.

وی با اشاره به این موضوع که برخی افراد به محض نشستن بر مسند مسئولیت در پایتخت، محل کار خود را نیز به تهران منتقل می کنند، گفت: با اینکه سال‌ها عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بودم برای پیشرفت کرمان و بخش ماهان، خود را به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان منتقل کردم و توفیق دارم در حال حاضر در این دانشگاه که در ابتدای ورودی شهر ماهان است مشغول تدریس باشم.

زاهدی در این نشست با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان خط قرمز ماست، گفت: در مسیر پیشرفت استان با هیچکس اختلاف ندارم و از هر سرمایه‌گذاری سالم که منافع آن به مردم و جامعه برسد حمایت می کنیم. نماینده مردم کرمان و راور اجرای کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان را نمونه‌ای از همدلی و همراهی جمعی دانست و گفت: در کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان که شخصا از ابتدا پیگیری آن را برعهده داشتم از ظرفیت تمامی افراد فارغ از طیف‌بندی و سلایق سیاسی، استفاده کردیم تا چالشی از استان برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به وجود دو پارک علم وفناوری در کرمان، گفت: دو سال قبل طی نامه‌ی مشترکی به امضا استاندار سابق کرمان و نمایندگان کرمان و راور درخواست تاسیس پارک جدید علم و فناوری را به وزارت علوم ارائه کردیم و توافق شد از منابع استانی و ملی نسبت به تخصیص ساختمان، زمین، اعتبارات و نیروی انسانی به این پارک اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی استانداری انجام پذیرد و انتظار داشتیم با توجه به مرجعیت علمی و مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان، راه‌اندازی این پارک تحت نظر دانشگاه شهید باهنر شروع به فعالیت کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه نه تنها این اتفاق رقم نخورد بلکه تلاش شد به جای ایجاد ظرفیت جدید برای استان و تخصیص امکانات و تجهیزات و اعتبارات و زیرساخت‌ها برای پارک استان، از دارایی‌ها، امکانات و اماکن پارک دانشگاه که بیش از ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، به پارک استان تخصیص داده شود، یعنی کوچک و محدود کردن پارک دانشگاه به قیمت راه‌اندازی پارک استان که ما با این رویکرد مخالفیم و صراحتا اعلام می‌کنیم مسئولین استان و بالاخص استاندار  بایستی تمام تلاش خویش را بکار ببندند و امکانات و اعتبارات مناسب برای پارک استان فراهم آوردند و ما هم در مجلس شورای اسلامی حتما حمایت خواهیم کرد./