نمایش نوار ابزار

زاهدی ضمن تبریک روز دانشجو مطرح کرد: لزوم همراهی دانشگاه‌ها با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در ترویج کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز دانشجو بر لزوم همراهی دانشگاه‌ها با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در ترویج کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی تأکید کرد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و تبریک ۱۶ آذر به دانشجویان کشور ، گفت: روح بلند عدالت‌خواهی و فساد‌‌ستیزی دانشجویان در کنار خودباوری و علم‌پژوهی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، این موفقیت‌ها را مرهون مجاهدت اساتید دانشگاه و همت والای دانشجویان کشور عنوان داشت و گفت: نقش‌آفرینی دانشجویان ایران زمین از علم پژوهی و خلق ثروت گرفته تا عدالت خواهی و فساد ستیزی و حضور در منطق محروم در قالب گروه‌های جهادی حکایت از روح بلند و آرمان‌خواه است که ریشه در اعتقادات دینی و باورهای ملی دارد.

وی دستیابی ایران به رتبه ۱۶ تولید علم دنیا را نتیجه عملکرد قابل تقدیر جامعه‌ی دانشگاهی دانست و گفت: از مسئولین دانشگاه‌ها می‌خواهم ساحت دانشگاه را برای فعالیت‌های دانشجویی هموار ساخته و شرایطی فراهم آورند تا دانشجویان در فضایی همراه با آرامش، اطمینان خاطر و به دور از هرگونه دغدغه‌ای به بیان آزادانه نظرات، نقد مسئولین و عملکردها بپردازند.

زاهدی رونق بخشیدن به کرسی های نظریه‌پردازی، نقد، مناظره و آزاد اندیشی و توجه بیش از پیش به انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی را دیگر انتظار خود از مسئولین دانشگاه‌های کشور عنوان داشت و گفت: براساس تکلیف قانونی دانشگاه‌ها بایستی حداقل ۵ درصد از اعتبارات خود را به حوزه‌های فرهنگی تخصیص دهند.

زاهدی، استقبال چشمگیر دانشجویان از اردوهای راهیان نور را منبعث از حضور قلب و اخلاص بی بدیل جوانانی دانست که پیش از این صلابت و غیرت خود را در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از چهار هزار  شهید دانشجو به اثبات رسانده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی به عنوان حرکتی جریان ساز در مسیر خدمت به محرومین نام برد که تعالی فکری و آماده‌سازی مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه را به همراه خواهد داشت./