نمایش نوار ابزار

زاهدی از پیگیری‌ها برای تکمیل پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان تا تابستان ۱۴۰۳ خبر داد؛ احیا و بازسازی قنوات اولویت حل مشکل آب روستایی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از  پیگیری‌ها برای تکمیل پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان تا تابستان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: احیا و بازسازی قنوات اولویت حل مشکل آب روستایی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی  در آیین کلنگ زنی چهار طرح آبرسانی شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بر لزوم پیگیری ها و انجام تعهد شرکت های صنعتی-معدنی برای اتمام کلان پروژه  انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان تاکید کرد.

 زاهدی ضمن تقدیر از عملکرد آبفای کرمان در طی یک سال گذشته، بر لزوم تسریع اجرای پروژه های آبرسانی و تامین آب شرب و کشاورزی کرمان اشاره و تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح آبرسانی که با حضور زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور، فداکار استاندار کرمان، عبدیان مدیرعامل آبفای کرمان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، پروژه تامین آب اضطراری شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان که در قالب آن حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه و اجرای ۱۵ کیلومتر خط برق رسانی و ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب در دستور کار قرار دارد و همچنین اجرای  ۲۰ کیلومتر خط انتقال رینگ اصلی شهر و خط انتقال آب سرآسیاب‌فرسنگی در این پروژه انجام خواهد شد.

از جمله پروژه‌های دیگر، آغاز طرح آبرسانی به مجموعه گلزارشهدای شهر کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان  است که در قالب این طرح اجرای مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و لوله گذاری با طول ۱۰کیلومتر و همچنین اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب سپتیک فاضلاب به ظرفیت ۸۰متر مکعب به انجام خواهد رسید./

پایان پیام