نمایش نوار ابزار

زاهدی در حاشیه حضور رئیس جمهور در مجلس: پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان تا تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان، گفت: این پروژه باید تا تابستان آینده به بهره برداری برسد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کرمان یکی از شهرهایی است، سالیان سال با بی آبی مواجه بوده، اظها کرد: میزان بارندگی در شمال استان کرمان به قدری کاهش داشته که با خشکسالی مواجه شده ایم و تأمین آب شرب و آب کشاورزی به مشکل خورده و حتی موجب از بین رفتن باغات پسته در استان شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است برای تأمین آب شرب پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان صورت گیرد و امروز این پروژه تا رفسنجان پیش رفته و برای رسیدن آب به کرمان حدود 3 هزار میلیارد توان به منظور تکمیل این پروژه اعتبار نیاز است.

وی افزود: دولت مصوب کرده است که 800 میلیارد تومان از این عدد 3 هزار میلیارد تومانی را باید صنایع و معادن بزرگ استان پرداخت کنند که متأسفانه تا این لحظه فقط 100 میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده که این مدل تخصیص اعتبارات موجب کُندی در اجرای پروژه می‌شود.

زاهدی اضافه کرد: این موضوع را در حاشیه نشست مشترک بین دولت و مجلس با رئیس جمهور مطرح کردم و طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست پیگیری فوری موضوع را داشتیم که با اجرای این پروژه تا تابستان آینده آب به کرمان برسد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه با بازدید رئیس جمهور از این پروژه، اگر این پروژه تا تابستان آینده به بهره برداری نرسد، نوعی بد بینی در بین مردم کرمان نسبت به دولت ایجاد خواهد شد که نباید چنین اتفاقی رخ دهد.