نمایش نوار ابزار

اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر تعمیق روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA با تأکید بر ممانعت از دخالت‌های مخرب برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای، گفت: امنیت و ثبات امروز ایران مرهون ایثار، مجاهدت و مقاومت رزمندگان و همکاری دو کشور در مقابله با تروریسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هئیت پارلمانی کشورمان در حاشیه نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی(APA)، با جابر الکنانی رئیس هیئت پارلمانی عراق دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی زاهدی رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA  در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی مجلس عراق در برگزاری این نشست، بر لزوم نقش آفرینی پارلمان‌های دو کشور در جهت افزایش تعامل میان ملت‌ها تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تداوم پیشبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اولویت گذاری و توسعه متوازن در روابط خارجی با کشورهای همسایه است، گفت: کشورهای همسایه باید تلاش داشته باشند تا از دخالت های مخرب برخی قدرت های فرا منطقه ای جلوگیری کنند.

وی با ابراز خرسندی از ارتقای جایگاه منطقه ای عراق خاطر نشان کرد: افزایش توانمندی های این کشور در برقراری و پیشبرد گفتمان های منطقه ای و نزدیک سازی مواضع کشورها در جهت سیاست خارجی کشورهای متبوع خود قابل توجه است.

زاهدی افزود: امنیت و ثبات امروز در جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مرهون ایثار، مجاهدت و مقاومت رزمندگان و همیاری دو کشور در مقابل تروریسم است. ما جان فشانی فرماندهان پیروزی، سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را از یاد نمی بریم و پرونده جنایت آمریکا در این رابطه را تا پایان پیگیری می کنیم.

رئیس گروه پارلمانی کشورمان در APA، با اشاره به آخرین تحولات و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و ساکنان بی دفاع آن تصریح کرد: جنایات صهیونیست‌ها در بی ثباتی منطقه و آسیب و ویرانی زیرساخت های اقتصادی و معیشتی فلسطینی ها اثرات بلندمدتی را به جا خواهد گذاشت.

زاهدی در ادامه این دیدار از هیئت پارلمانی عراق به عنوان میزبان این نشست درخواست کرد تا ضمن هماهنگی با نمایندگان سایر مجالس شرکت کننده در این جلسه، بحران غزه و قطعنامه فلسطین را در اولویت دستور کار این کمیته قرار داده و سایر قطعنامه ها به نشست بعدی کمیته سیاسی موکول شود.

رئیس گروه پارلمانی عراق: اتحاد و همبستگی کشورهای آسیایی برای حمایت از فلسطین ضروری است

جابر الکنانی، رئیس گروه پارلمانی عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی ایران، تعاملات سازنده میان کشورها را راهی برای تحکیم و تقویت اقدامات چندجانبه دانست و بر اهمیت نقش پارلمان ها در این خصوص تاکید کرد.

نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه امروز در غزه نسل کشی آشکار علیه غیرنظامیان بیگناه صورت می‌گیرد، خواستار اتحاد و همبستگی میان کشورهای آسیایی در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد./

پایان پیام