نمایش نوار ابزار

زاهدی در دیدار هیأت پارلمانی ایران و اندونزی مطرح کرد: لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور و اجرای توافقات سفر رئیس جمهور به جاکارتا

اعضای هیئت پارلمانی کشورمان، شرکت کننده در اجلاس کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در دیدار با رئیس هیئت پارلمانی اندونزی بر توسعه همکاری های دو کشور و اجرای توافقات سفر رئیس جمهور به جاکارتا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ,هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی(APA)،  با فضلی زون، رئیس هیئت پارلمانی اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی کشورمان در APA، با اشاره به هفت دهه رابطه تاریخی و دوستانه میان دو کشور بر جایگاه این کشور به عنوان بزرگترین کشور مسلمان با یک اقتصاد نوظهور تاکید کرد و در خصوص توسعه روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز امیدواری نمود.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در سفر اخیر رئیس محترم جمهور به اندونزی توافقات صورت گرفته در موضوعات مختلف را گامی مهم در جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست و از امضای اسناد همکاری به ویژه در حوزه فناوری و موافقتنامه تجارت توجیهی(PTA)، موافقتنامه گمرکی و یادداشت تفاهم در زمینه تهاتر ابراز خرسندی کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اندونزی، اثرات مثبت حضور گروه دوستی پارلمانی اندونزی در تهران را یادآور شد و گفت: تبادل هیئت های پارلمانی در قالب گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های مختلف مجالس دو کشور نشان از اراده مثبت طرفین در جهت تقویت هر چه بیشتر مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دارد.

زاهدی همچنین با تاکید بر ضرورت از سرگیری پروازهای تهران _ جاکارتا، آن را راهی برای تسهیل و گسترش مناسبات در همه زمینه ها به ویژه تردد دانشجویان و تجار دانست.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، تقویت مکانیزم های همکاری سیاسی و پارلمانی موجود همچون APA، PUIC و IPU به صورت دوجانبه و چندجانبه در راستای حل و فصل چالش‌های منطقه ای و جهان اسلام همچون موضوع فلسطین را مقوله ای مهم عنوان کرد و از مواضع قاطع اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل آپارتاید و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

نماینده مردم کرمان راور در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار برای مجلس و دولت اندونزی در انتخابات سراسری این کشور آرزوی موفقیت کرد.

فضلی زون، رئیس هیئت پارلمانی اندونزی در ادامه دیدار مناسبات میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و آن را گامی مهم در جهت تقویت و هم افزایی در مجامع بین المللی خواند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش گروه های دوستی پارلمانی خاطر نشان کرد: به زودی در فوریه سال ۲۰۲۴، انتخابات مجلس و دولت اندونزی برگزار می‌شود و ما امیدواریم بعد از برگزاری این انتخابات، بتوانیم میزبان گروه دوستی پارلمانی ایران در اندونزی باشیم.

فضلی زون ضمن تشریح بحران غزه بر ضرورت حمایت همه کشورها به ویژه کشورهای آسیایی از مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایات و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد. ر

ئیس هیئت پارلمانی اندونزی، نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی در شرایط کنونی و بحرانی غزه در عراق را فرصتی مهم در جهت رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین به ویژه زنان، کودکان و سالمندان به جهانیان دانست./

پایان پیام