نمایش نوار ابزار

فیلم/ وضعیت امروز فلسطین مصداق ناامن سازی منطقه‌ای است

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، گفت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بار دیگر با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی در حمله به بیمارستان، مدرسه، کلیسا و مساجد، نقاب از چهره ضدبشری خود برداشته و سیرت واقعی خود را بر جهانیان آشکار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی(APA) که در بغداد در حال برگزاری است، با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه، گفت: حاکمیت قانون و کارآمدی قوانین حقوق بشری بین المللی در کجای وقایع صورت گرفته با کشتار بی رحمانه علیه زنان و کودکان بیگناه و مظلوم فلسطین در غزه قابل رویت است.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA بیان کرد: رژیم آپارتاید صهیونیستی بار دیگر با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی در حمله به بیمارستان، مدرسه، کلیسا و مساجد، نقاب از چهره ضدبشری خود برداشته و سیرت واقعی خود را بر جهانیان آشکار کرده است.

مشاهده فیلم سخنرانی پروفسور زاهدی در اجلاسیه مجامع آسیایی

زاهدی وضعیت امروز فلسطین را مصداق آشکار ناامن سازی منطقه ای و بین المللی دانست و ادامه داد: مسئله فلسطین، مسئله بشریت و کل جامعه بین المللی است و همه کشورها و تک تک انسان‌ها برای پایان دادن به این وضعیت غیر انسانی و شرم آور مسئولیت دارند.

وی ضمن تاکید بر تقویت وحدت و همگرایی میان کشورهای آسیایی، پیشنهاداتی را از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد؛ ایجاد یک صندوق حمایت از بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در جریان بمباران‌های رژیم صهیونیستی توسط کشورهای آسیایی و دعوت از سایر کشورها برای حمایت از این صندوق از جمله پیشنهادات مطرح شده در این کمیته بود.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA همچنین اعزام هیئتی از کشورهای آسیایی به غزه با هدف بررسی وضعیت انسانی و جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و طرح شکایت حقوقی علیه جنایتکاران این نسل کشی در دادگاه های بین المللی کیفری را الزامی دانست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اهتمام کشورهای آسیایی برای گشودن مسیرهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم تحت محاصره غزه به ویژه کمک‌های پزشکی، بهداشتی، غذا، آب آشامیدنی و سوخت را یک ضرورت خواند و بر تلاش کشورهای آسیایی مبنی بر توقف فوری جنایات جنگی و کشتار گسترده غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان در غزه تاکید کرد./

پایان پیام