نمایش نوار ابزار

سهم قابل توجه استان کرمان در صادرات غیرنفتی/لزوم برنامه ریزی صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان

به گزارش سفیر کرمان- محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز صادرات بر لزوم اثربخشی و ایفای نقش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان در مسیر توسعه صادرات تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه طی سالیان گذشته با هدف متزلزل کردن اقتصاد کشور، عنوان داشت: اگرچه این تحریم ها بر رفاه و معیشت خانواده ها تاثیر داشته است اما در اراده و همراهی ملّت ایران در مسیر پیشرفت و تعالی بی اثر بوده است.

پروفسور زاهدی صنایع فولاد و مس و محصولات پسته، خرما، مرکبات و صنایع دستی همچون قالی، فرش، گلیم و پته را به عنوان مهم ترین اقلام صادراتی استان کرمان دانست که توانسته سهم قابل توجهی در حوزه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم پایین استان در صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان بر لزوم برنامه ریزی برای بهبود این حوزه تاکید کرد و از وجود ظرفیت های بالقوه استان به عنوان موتور محرک و پیشران صادرات دانش بنیان از جمله وجود دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری خبر داد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس، راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و تاکید دولت بر استقرار کامل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم دانست که هم موجب تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و ایجاد شفافیت و حذف رانت می شود.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به سابقه پیگیری راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان و وجود گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی در استان، بر لزوم برنامه ریزی برای ارتقا جایگاه صادرات غیرنفتی استان به رتبه ۳ در سال آینده تاکید کرد.

زاهدی در پایان با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان کرمان ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته و پیگیری های انجام شده شاهد شکوفا شدن روز به روز صادرات در استان کرمان و تاثیر گذاری آن در عمران و آبادانی کرمان و رفاه و معیشت هم استانی ها باشیم.