نمایش نوار ابزار

زاهدی ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی: صنایع دفاعی ضامن امنیت و اقتدار کشور است/ ایران در اوج پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: صنایع دفاعی ضامن امنیت و اقتدار کشور بوده و امروز ایران در اوج پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی قرار دارد و هوش مصنوعی، زیست فناوری، لیزر و ماهواره از حوزه‌های راهبردی پیش روی محققان کشور است.

 محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت  ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، تلاش دانشمندان، پژوهشگران و محققان این حوزه را ستود و گفت: صنایع دفاعی ضامن امنیت و اقتدار کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از شهدای صنعت دفاعی کشور از جمله شهیدان مصطفی چمران، سید موسی نامجو، جواد فکوری، حسن طهرانی مقدم و محسن فخری زاده، افزود: در مؤلفه های قدرت و اقتدار ملی، “امنیت” و “احساس امنیت” رکن مهمی است که سایر مؤلفه ها را تحت شعاع قرار می دهد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پیوند حوزه های دفاعی و نظامی با حوزه های علم و فناوری را موجب شتابان شدن پیشرفت های هر دو حوزه عنوان داشت و گفت: ارتباط تنگاتنگ صنعت دفاعی با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در دو دهه ی گذشته بسیار راهبردی بوده و ثمرات بزرگی برای کشور داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، موفقیت های حوزه دفاعی و نظامی را دست برتر در مذاکرات و تعاملات بین المللی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به نوعی قدرت بازدارندگی دست یافته که دشمنان این مرز و بوم احساس امنیت ندارند، چه برسد به جرأت تعرض.

زاهدی با اشاره به اینکه امروز ایران در اوج پیشرفت های هسته ای و موشکی قرار دارد، از اولویت ها و برنامه ها برای دستیابی به اقتدار در حوزه های سایبری، زیست فناوری، هوش مصنوعی، لیزر و ماهواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۷ در این حوزه ها نیز سرآمد منطقه باشیم./

پایان پیام