نمایش نوار ابزار

نماینده کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: هنوز اقدامی برای پرداخت خسارات سال گذشته به کشاورزان کرمان صورت نگرفته است

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: سال گذشته هم خشکسالی، سرمازدگی و سیل خسارت سنگینی به ویژه به باغات شمال استان کرمان وارد کرده که هنوز برای جبران خسارات کاری انجام نشده است.

دکترمحمدمهدی زاهدی با اشاره به نشست تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: چندین سال است کرمان دچار خشکسالی  است و سال گذشته هم خشکسالی، سرمازدگی و سیل خسارت سنگینی به ویژه به باغات شمال استان کرمان وارد کرده است که هنوز برای جبران خسارات کاری انجام نشده و  عدم پیگیری باعث دل‌زدگی کشاورز و کاهش کشت خواهد شد که این یک تهدید جبران ناپذیر است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با عارضه‌های مختلفی در حوزه کشاوری و باغ‌داری روبرو هستیم و برخی از آفاتی که وارد منطقه شده مثل زنجره خرما، کرم خراط و مگس مدیترانه‌ای و …؛ خسارت جدی به کشاورزی و باغات وارد کرده که در این نشست از وزیر درخواست کردیم در این زمینه پیگیری لازم صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بحث بعدی که  در این دیدار مطرح شد، موضوع چاه‌های آب کشاورزی بود که قرار شد وزیر در دولت پیگیری کند.

زاهدی ادامه داد: وزارت نیرو سه روز در هفته موتورپمپ‌ها را خاموش می‌کند که با این گرما و نیاز گیاه به آب باعث می‌شود بسیاری از محصولات از بین برود و درختان دچار خشکی شوند که این صدمه جدی به باغات و کشاورزی است.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد معاونین وزیر جهاد کشاورزی با سفر به کرمان ابعاد مسائل را بررسی و گزارشی ارائه و در نهایت در سفر وزیر به کرمان، تصمیمات لازم گرفته شود.