نمایش نوار ابزار

زاهدی با اشاره سفر وزیر خارجه مالزی به تهران: حجم مبادلات تجاری ایران و مالزی قابلیت افزایش ۱۰ میلیارد دلاری دارد/ پرواز مستقیم میان دو کشور باید برقرار شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی با اشاره سفر وزیر امورخارجه مالزی به کشورمان با تاکید بر ضرورت برقراری پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور و بالکعس، گفت: با توجه به ظرفیت بالایی دو کشور در توسعه روابط تجاری و اقتصادی، می‌توان حجم مبادلات را تا میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش داد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر وزیر امورخارجه مالزی به کشورمان، گفت: ظرفیت بسیاری در افزایش مناسبات و روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بین دو کشور ایران ومالزی وجود دارد اما در این بین، مشکلاتی از جمله  عدم وجود پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور و بالعکس است که باید برای پیشبرد روابط مرتفع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی با تاکید بر اینکه اولین گام برای توسعه روابط بین دو کشور پرواز مسقیم است، ادامه داد: دراین خصوص ماهان ایر اعلام آمادگی کرده است چراکه در یک سال ونیم گذشته در این مسیر مرتب پرواز داشته است اما به دلیل مشکل سوخت و ندادن سوخت به هواپیماهای ماهان ایر در کوالالامپور پرواز در این مسیر متوقف شده بنابراین لازم است در این سفر، این موضوع بویژه بحث سوخت رسانی برای پروازهای ماهان ایر حل شود تا پرواز های مستقیم بین دو کشور برقرار شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: یکی دیگر از مشکلات بحث دانشجویان است که با مشکلات بانکی دست وپنجه نرم می کنند و نمی توانند به راحتی نقل و انتقال پول و بحث خرید داشته باشند لذا در این سفر باید این موضوع پیگیری شود.

وی اضافه کرد: از ظرفی حجم مبادلات تجاری میان دو کشور بسیار پایین است و با توجه به ظرفیت بالایی که دو کشور در جهت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارند، می توان حجم مبادلات را تا میزان 10 میلیارد دلار در سال افزایش داد.

زاهدی بیان کرد: در بحث تبادل زندانیان نیز دو کشور مذاکرات خوبی داشته و کارهای ابتدایی آن انجام شده است، امیدوارم برنامه ریزی نهایی و کار اجرایی آن در این سفر مشخص شود.