نمایش نوار ابزار

زاهدی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق: به هیچ عنوان بحث انحلال نهضت سوادآموزی مطرح نیست

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه به هیچ عنوان بحث انحلال نهضت سوادآموزی مطرح نیست از واگذاری مأموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

محمدمهدی زاهدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه صبح روز چهارشنبه، 25 مردادماه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: در نشست امروز مصوبه ای مبنی بر انتقال ماموریت های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را داشتیم و به هیچ عنوان بحث انحلال نهضت سوادآموزی مطرح نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ماموریت سابق نهضت سوادآموزی با یک نوآوری خلاقانه و تغییر تعریف سواد در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعریف خواهد شد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که با آموزش و پرورش همکاری می کردند با مدل جدیدی همکاری خود را ادامه خواهند داد.

وی اضافه کرد: پیشنهادی برای تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی تدوین شده که امیدواریم توسط کمیسیون تلفیق و مجلس تصویب شود تا این عزیزان نیز تعیین تکلیف شوند. ضمن اینکه اگر این پیشنهاد هم مصوب نشود، کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوب کرده که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمامی نیروهای نهضت سوادآموزی امتیاز مثبت خواهند داشت.

زاهدی، تعریف سواد به معنای قدیم آن، یعنی قادر نبودن فرد به خواندن و نوشتن را منقضی دانست و گفت: یکی از فلسفه‌های واگذاری ماموریت‌های نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی مدرن شدن این تعاریف یعنی آشنایی افراد با رایانه و استفاده از برخی نرم افزارهای کاربردی است.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق برنامه تصریح کرد: این آموزش های ابتدایی برای هر فرد لازم است و این تغییر ماموریت نیز با هدف ارتقای تعریف سواد در کشور نیز انجام شده است./