نمایش نوار ابزار

بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی مدارس کرمان برای دانش آموزان اتباع خارجی

به گزارش سفیر کرمان- محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در دیدار جمعی از مدیران آموزش و پرورش کرمان با اشاره به چالش های متعدد حضور اتباع بیگانه در استان کرمان، گفت: یکی از تبعات حاشیه نشینی و اتباع بیگانه در استان کرمان، کمبود شدید فضای آموزشی مدارس است.
زاهدی با اشاره به جمعیت حدود ۳۰ هزار نفری دانش آموزان اتباع بیگانه در شهر کرمان گفت: با احتساب استاندارد سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز، برای این جمعیت ۳۰هزار نفری نیاز به حداقل ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی می باشد که این موضوع چالش بزرگی برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.


در این نشست که مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان حضور داشتند اجرای نهضت مدرسه سازی در کرمان مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به کرمان بودجه ای به این امر اختصاص پیدا کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات‌ مجلس شورای اسلامی از پیگیری ها جهت مشارکت شرکتهای صنعتی و معدنی در ساخت مدرسه خبر داد و گفت: با پیگیریها و تلاشهای جمعی، در سه سال گذشته بیش از ۴۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در شهرستان کرمان و بخش های تابعه ساخته شده است، اما نیازمند جلب حمایت خیّرین مدرسه ساز برای نهضت ساخت مدرسه در کرمان هستیم.