نمایش نوار ابزار

جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس با تبریک چهل و سومین سال تأسیس جهاددانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نهاد: موفقیت جهاددانشگاهی؛ از حوزه علم و فناوری تا فرهنگ و رسانه

ایسنا/کرمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدامات فناورانه جهاددانشگاهی، گفت: سلول‌های بنیادی، درمان سرطان، گیاهان دارویی و … از جمله فعالیت‌ها و تولیدات موفق این نهاد در طی این چند دهه بوده است.

دکترمحمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک چهل و سومین سال تاسیس جهاددانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نهاد اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک جریان انقلابی و جهادی چند بعدی است و خود را محصور در یک موضوع نکرده، ضمن اینکه موفقیت در همه عرصه‌هایی که ورود پیدا کرده، از حسن‌های بزرگ این نهاد است.

او افزود: گاهی اوقات نهادی قصد انجام چند موضوع را همزمان دارد اما به دلیل عدم مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق به شکست منجر شده ولی جهاددانشگاهی به گونه‌ای عمل کرده که در همه ابعاد و زمینه‌ها موفق بوده و با ورود به هر حوزه جدیدی، حوزه‌های قبلی تعطیل یا به حاشیه نرفته‌اند بلکه با یکدیگر هم افزایی هم دارند.

زاهدی از جریان سازی خبرگزاری ایسنا سخن گفت و افزود: این رسانه در خبررسانی اثرگذاری فراوانی داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات فناورانه جهاددانشگاهی، اظهار کرد: سلول‌های بنیادی، درمان سرطان، گیاهان دارویی و … از جمله فعالیت‌ها و تولیدات موفق این نهاد در طی این چند دهه بوده است.

او دامنه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را بسیار وسیع دانست و افزود: جهاددانشگاهی با مهندسی معکوس توانسته تجهیزات و برخی از لوازم مورد نیاز صنایع بزرگ مانند، صنعت نفت، برق، ارتباطات و …  را تولید کند.

زاهدی با برشمردن پروژه‌های بزرگ صنعتی که جهاددانشگاهی انجام داده، عنوان کرد: اکتشاف و بهره‌برداری از منابع نفتی و گازی یکی از کارهای بزرگ این نهاد است. همچنین در حوزه فرستنده‌های رادیویی دستاوردهای بزرگی داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدامات آموزشی جهاددانشگاهی و برشمردن دستاوردهای این نهاد در این حوزه تصریح کرد: آموزش‌های جهادانشگاهی با هدف ارتقاء منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای تخصصی کشور است.