نمایش نوار ابزار

با همان عزمی که پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان را پیگیری کردیم، ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش سفیر کرمان- محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در کمیته برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه خواستن، توانستن است، مگا پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان را اقدامی ماندگار نامید که تجلی شعار ما میتوانیم بود.
نماینده مردم کرمان و راور یکی از بزرگترین چالش های استان را حاشیه نشینی و ورود اتباع بیگانه عنوان داشت که منجر به بروز مشکلات عدیده ای شده است. وی یکی از تبعات اتباع بیگانه را تعداد زیاد دانش آموز عنوان داشت و گفت: این جمعیت دانش آموزی بالغ بر ۳۵۰۰۰ تخمین زده می شوند و اگر برای هر ۵۰۰ دانش آموز یک مدرسه در نظر بگیریم حدود ۷۰ مدرسه کمبود داریم.


زاهدی به پیشینه پروژه انتقال آب به کرمان اشاره داشت و گفت: تحقیقات دهه ی قبل گویای این بود که مشکل بزرگ آتی استان عطش آبی است، لذا از همان زمان با جدیت پیگیر موضوع انتقال آب به کرمان بودیم و با همدلی موفق شدیم مگاپروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی کشور را کلید زده و امروز شاهد برکات آن هستیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس از تخصیص اعتبارات خوب به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات مناسبی به دانشگاه های استان تعلق گرفت که علاوه بر تسویه بخش قابل توجهی از بدیهی ها، پروژه های جدیدی نیز کلید خورد، از جمله ساخت خوابگاه های دانشجویی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پرداخت پژوهانه به اساتید جوان.