نمایش نوار ابزار

زاهدی در دیدار با وزیر علوم مالزی مطرح کرد: تاکید بر رفع مشکل افتتاح حساب بانکی، انتقال پول به مالزی و تمدید روادید دانشجویان و ایرانیان مقیم مالزی

به گزارش خبرنگار خانه ملت محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در دیدار با وزیر علوم مالزی، گفت: امیدواریم این نشست ها زمینه ساز تعمیق ارتباطات دو کشور و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علم و فناوری شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تعامل شرکت های دانش بنیان دو کشور برای تولید محصولات و خدمات دانش بنیان را با توجه به موقعیت مالزی در بازار تجاری بزرگ اتحادیه جنوبشرق آسیا، همچنین موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا را زمینه ساز بازارسازی و بازاریابی گسترده محصولات مشترک دانش‌بنیان دو کشور عنوان داشت.
فیلم دیدار محمدمهدی زاهدی با وزیر علوم مالزی
دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

 

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شوزای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن  تشکر از میهمان‌نوازی دولت و پارلمان مالزی، گفت: امیدواریم این رفت و آمدها سبب تعمیق ارتباطات دو کشور در حوزه علم و فناوری و نیز رفع موانع موجود برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی شود.

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

وی افزود: با توجه به علاقمندی و آمادگی دانشگاه‌های کشورمان، مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط با کشور دوست مالزی در زمینه تحقیقات و فناوری به‌ویژه در رشته علوم پایه و ریاضی استقابل و حمایت می‌کند.

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با اشاره به استانداردهای بالای علمی دانشگاه‌های تخصصی کشورمان و روند دشوار پذیرش، مطرح کرد: همانطور که دانشجویان بسیاری از ایران در مالزی در حال تحصیل هستند، تلاش می‌کنیم پذیرش دانشجویان مقطع دکتری مالزی در دانشگاه‌های ایران نیز تسهیل شود.

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه ایده‌ها و طرح‌‍‌های مشترک دانشگاهی را عامل مهمی برای تولید محصولات دانش بنیان عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت مالزی در بازار تجاری بزرگ اتحادیه جنوب شرق آسیا، همچنین جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، فروش گسترده محصولات مشترک دانش‌بنیان به نفع دو کشور خواهد بود.

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

نماینده مردم کرمان در مجلس در پایان این دیدار برای تقویت و تحکیم همکاری‌های دو کشور در زمینه آموزش، تحقیقات و فناوری بر لزوم استقرار رایزن علمی کشور مالزی در تهران تاکید کرد.

بنابراین گزارش، خالد نورالدین، وزیر علوم مالزی نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری به‌ویژه رباتیک، سلول‌های بنیادی، دانش ریاضی و معماری اسلامی، گفت: برای مالزی فرصت مغتنمی است تا در سایه گسترش و تحکیم روابط دو جانبه علمی، بتواند از توانمندیهای علمی دانشمندان ایرانی بویژه در بخش آموزش، بهرمند شود.

دیدار محمدمهدی زاهدی با خالد نورالدین وزیر علوم مالزی

وی در ادامه ضمن تشریح جایگاه علمی دانشگاه UTM مالزی بر علاقمندی این دانشگاه به همکاری با دانشگاه‌های ایران تاکید کرد و افزود: علاوه‌ بر تفاهمنامه‌های موجود میان چند دانشگاه ایران و مالزی درصدد تنظیم و امضای توافق نامه‌ای تازه در سطح وزاری علوم دو کشور برای تسریع در روابط علمی دو جانبه هستیم، این امر می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه و گسترش همکاری دانشگاهی فراهم کند.

خالد نورالدین در پایان این دیدار با اشاره به مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم مالزی، از اقدام دولت مالزی برای تسهیل در روند صدور روادید ویژه دانشجویان ایرانی، گشایش حساب‌های بانکی و صدور بیمه‌نامه ویژه خانواده دانشجویان خبر داد./