نمایش نوار ابزار

پیگیری مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم مالزی از وزیر آموزش عالی این کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی گفت: مشکلات دانشجویان ایرانی در مالزی را از وزیر آموزش عالی این کشور پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در روز دوم سفر خود به کوالالامپور جهت بررسی و پیگیری مسائل علمی و دانشگاهی، امروز (چهارشنبه ٢٨ تیرماه) با دانشجویان و اساتید ایرانی مقیم مالزی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست برخی اساتید ایرانی دانشگاه های مالزی نقطه نظرات خود را در خصوص چگونگی بسط و توسعه روابط علم و فناوری میان دو کشور بیان کرده  و تاکید داشتند که مالزی رویکرد جدیدی نسبت به گسترش علوم پایه بویژه در رشته های ریاضی و نیز سیستم های هوشمند در عرصه های مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی دنبال می کند.

محمدمهدی زاهدی

دانشجویان و اساتید ایرانی مقیم مالزی در همین راستا تاکید کردند: در زمینه های مذکور آمادگی انعقاد تفاهم نامه و نیز تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست عنوان شد: دانشگاه های مالزی آمادگی انجام پروژه های مشترک مسئله محور بین دو کشور را دارند.

در پایان این دیدار چند تن از دانشجویان ایرانی مقطع دکتری در رشته های مختلف بر مشکلاتی از قبیل افتتاح حساب بانکی، انتقال پول از کشورمان به مالزی و همچنین مسائل موجود در خصوص تمدید روادید ایرانیان مقیم در مالزی اشاره و خواستار رایزنی و گفتگو با مقامات دولتی و پارلمانی جهت رفع موانع موجود شدند.

محمدمهدی زاهدی

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت پالمانی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، بر توفیقات علم و فناوری کشورمان در عرصه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در برنامه هفتم توسعه، پیشنهادات بسیار خوبی از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جهت بررسی ارسال شده است، امیدواریم همه پیشنهادات بویژه احکام مربوط به بهره گیری از سیستم های هوشمند در دستگاه های مختلف مورد تصویب این کمیسیون قرار گیرند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در پایان این دیدار ضمن استقبال از تعمیق ارتباطات در حوزه علم و فناوری با کشور دوست و برادر مالزی بر آمادگی دانشمندان کشورمان جهت برقراری روابط در حوزه فناوری های نو با همتایان مالزیای خود تاکید کرد.

وی افزود: مقرر شده است در خصوص مشکلات مطروحه با وزیر آموزش عالی مالزی دیدار و مسائل را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.