نمایش نوار ابزار

️ زاهدی بر لزوم بازنگری قانون مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر تراکنش های دستگاه های کارتخوان تاکید کرد

به گزارش سفیر کرمان- محمّدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست اتاق اصناف ایران و هئیت رئیسه اتاق اصناف استان کرمان و شهرستان های استان با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: موضوع مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر تراکنش های دستگاه های فروشگاهی باید شفاف و به نفع همه ی ذینفعان از جمله تولیدکننده، مصرف کننده و فروشنده باشد.

وی با گلایمندی از وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در عدم‌ آگاهی رسانی شفاف در این خصوص، از بروز چالش هایی در جامعه گفت، از جمله عدم‌ تمایل فروشندگان به استفاده از دستگاه های کارتخوان و ترجیح دریافت مبلغ محصول یا خدمت بصورت نقدی و یا از طریق کارت به کارت.
زاهدی عدم پایبندی به اجرای درست و جامع قوانین مالیاتی را دیگر چالش اصناف عنوان داشت و یک نمونه بارز آن را عدم بخشودگی مالیاتی واحدهای صنفی اعلام داشت که بخشی از درآمد خود به امور خیر همچون ساخت، تعمیر و تجهیز مراکز درمانی، فرهنگی، بهداشتی و مذهبی، تخصیص می دهند.


وی یکی دیگر از چالشهای حوزه اصناف را مراجع متعدد صدور مجوز کسب و کار عنوان داشت و مصداق بارز آن را مجوز صدور واحد‌های گردشگری عنوان داشت که همزمان از طرف اتاق اصناف و هم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این مجوزها صادر می شود.
زاهدی از آمادگی مجلس برای بروزرسانی قانون نظام صنفی و پیگیری اصلاح آیین نامه اجرایی انتخابات هیات مدیره اتحادیه های صنفی موضوع ماده ۲۳ قانون مذکور اعلام داشت.