نمایش نوار ابزار

از تاکید بر احترام به تمامیت ارضی کشورها تا مثبت ارزیابی نمودن روابط علمی بین ایران و روسیه

به گزارش سفیر کرمان- محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نایب رئیس پارلمان روسیه (دوما) با دکتر قالیباف و اعضای گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی گفت: طرفین در این دیدار بر توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی تاکید داشتند.

نماینده مردم کرمان و راور گسترش روابط علمی دو کشور در 5 سال گذشته را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از فعالیت های مشترک علمی در حوزه های راهبردی و فناوری های نوین استقبال کرد. زاهدی همچنین بر احترام به تمامیت ارضی کشورمان تاکید کرد و گفت: جزایر سه گانه همیشه متعلق به ایران بوده است و هرگونه اظهارنظری مخالف با این موضوع، مغایر با معاهدات بین المللی و موجب لطمه به روابط دوستانه با کشورهای همسایه خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور باید تلاش کنند به ظرفیت‌ها برای ارتقای روابط دو کشور توجه داشته باشند، اظهارکرد: بی‌شک قاره آسیا در قرن حاضر، در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و در حوزه تولید کنندگی و مصرف کنندگی می‌تواند تسلط خوبی در دنیا داشته باشد.

تولستوی نایب رئیس پارلمان روسیه (دوما) در این دیدار با محکوم کردن رفتارهایی که باعث اهانت به مقدسات ادیان می‌شود گفت: در روزهای اخیر اقدام منفوری در سوئد انجام شد که آن اهانت به قرآن کریم بود که به عنوان یک جرم تلقی می‌شود. وی همچنین افزود: امروز هر دو کشور می‌دانیم که می‌توانیم با همکاری یکدیگر نظم نوین جهانی جدیدی را تعیین کنیم./