نمایش نوار ابزار

تذکر کتبی زاهدی به رئیس جمهور، وزیر کشور ، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: لزوم افزایش حقوق کارکنان و توجه به معیشت بازنشستگان کشوری و لشکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی روز دوشنبه، 29خرداد ماه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

– تذکر محمدمهدی زاهدی به رئیس جمهور و وزیر کشور درخصوص ضرورت رعایت عدالت در افزایش حقوق کارکنان وزارت کشور و جهاد کشاورزی مطابق قانون خدمات کشوری، تذکر وی به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص لزوم توجه به معیشت بازنشستگان کشوری

– تذکر عبدالجلال ایری نماینده کردکوی به همراه 29 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اجرایی در سطح ملی و بین‌المللی در خصوص عقب‌نشینی آب دریای خزر.

– تذکر ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی نماینده جیرفت به وزیر علوم: ضرورت تسریع در ساخت و تجهیز خوابگاه مجردی و متأهلی دانشجویان دانشگاه جیرفت.

– تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه 12 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در رفع تداخلات محدوده پارک ملی دمو و محدوده شهری شهر جدید صدرای شیراز.

– تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور: ضرورت سازماندهی و تنظیم بازار مرغ و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت آن.

– تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم احداث بیمارستان در شهرستان چهارباغ. همچنین تذکر به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هشتگرد.

– تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام به همراه 19 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی و جبران تأخیر و تبعیض در پول زعفران‌کاران خراسان بزرگ.

– تذکر مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به همراه 28 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم پاسخگویی به موقع سازمان اداری و استخدامی به مکاتبات.

– تذکر سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در اقدامات کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر.

– تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم رسیدگی به وضعیت اسفبار راه‌های مواصلاتی حوزه شهرستان‌های حوزه‌ انتخابیه. همچنین تذکر به همراه 21 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم بکارگیری و انتصاب مدیران میانی با انگیزه و جهادی و کارآمد برای حل مشکلات مردم.

– تذکر محمد وحیدی نماینده بجنورد به همراه 44 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به علت عدم تصویب پرداخت فوق‌العاده ویژه 50 درصدی برای معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در شورای حقوق و دستمزد.

– تذکر سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به عدم تصویب فوق‌العاده 50 درصدی برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در شورای حقوق و دستمزد.

– تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه 35 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در خرید برنج انباشته شده در انبارهای استان گیلان.

– تذکر عباس گلرو نماینده سمنان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به تعلل ترک فعل وزارت نیرو در اجرای سد فینسک برای آبرسانی به حوزه انتخابیه سمنان ، مهدی شهر و سرخه.

– تذکر مهدی عسگری نماینده مردم کرج به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت افزایش سهم مسکن از مجموع اعتبارات پرداختی توسط بانک‌ها. همچنین تذکر ‌ به همراه 44 نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی: لزوم تسریع در معرفی مدیرعامل بانک مسکن.

– تذکر جواد نیک‌بین نماینده کاشمر به همراه 22 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در بخش تأمین انرژی جهت رونق فضای تولیدی در مناطق آزاد و حل دغدغه تولیدکنندگان این مناطق.

– تذکر علی اکبر علی زاده برمی نماینده دامغان به همراه 32 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تغییر آرایش رسانه‌ای کشور از پدافندی به آفندی.

– تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر به همراه 11 نفر از نمایندگان به وزیرنیرو: ضرورت احداث شبکه فاضلاب در شهرهای اصغرآباد و کوشک و روستاهای قلعه امیریه و تیرانچی خمینی‌شهر. همچنین تذکر به همراه 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در احداث مسجد مسکن مهر خمینی‌شهر.

– تذکر حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم اقدام جدی در خصوص حل کمبود پزشک و متخصص و تجهیزات تخصصی و آزمایشگاهی در سیستان.

– تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تکمیل ورزشگاه 50 هزار نفری فارس که به صورت ناقص افتتاح شده است.

– تذکر مهدی حدادی به وزیر نیرو درخصوص لزوم تعیین تکلیف طرح تصفیه خانه فاضلاب نظرآباد

– تذکر محمد وحیدی و 39 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص تغییر بخش نامه تامین اجتماعی با شاخص جمعیتی شهرهای کشور برای تولید مسکن ملی

– تذکر محمدرضا دشتی اردکانی و 25 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص جلوگیری از کمبود آب شرب در اردکان

– تذکر حبیب الله دهمرده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم افزایش سهمیه کارگران ساختمانی و قالیبافان، تذکر وی به وزیر کشور درخصوص لزوم اقدام برای تامین تجهیزات و ماشین آلات دهیاری ها و شهرداری ها و خواهرخواندگی با کلانشهرهای تهران و مشهد، تذکر وی به وزیر راه و شهرسازی درخصوص اقدام جدی درباره آسفالت راه های روستایی حوزه انتخابیه

– تذکر محمدتقی نقدعلی و 21 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص ضرورت تجهیز و تکمیل مرکز فنی و حرفه ای خواهران و برادران شهرستان خمینی شهر، تذکر وی و 16 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درخصوص ضرورت تسریع در ایجاد شهرک حمل و نقل در خمینی شهر، تذکر وی و 17 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص اصلاح شبکه آبرسانی خمینی شهر

– تذکر علیرضا پاک فطرت به وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص لزوم کنترل گرانی لجام گسیخته اجناس به خصوص اقلام خوراکی

– تذکر محمدرضا احمدی سنگری و 14 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درخصوص لزوم برنامه ریزی برای عدم قطعی برق در استان گیلان در فصل تابستان

– تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی به وزیر کشور درخصوص لزوم رسیدگی به سوءمدیریت فرماندار و بخش مرکزی تربت جام در تامین آب شرب دهستان شاه آباد

– تذکر مهدی عسگری و 46 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درخصوص لزوم اجرای بند 9 قانون اصلاح بودجه سال 1401 و صدور شناسه و کد برای معلمان طرح مهرآفرین

– تذکر علی اکبر علیزاده برمی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص ضرورت توقف قیمت گذاری خودروها و جلوگیری از افزایش قیمت خودرو./